Supplement, beeld- & boekwerken
antiquariaat / boekhandel gastheer: Eugène Jeurissen Van Randwijckweg 2 6573 EJ Beek Ubbergen T 024 - 7950477 T 06 19313976 email: supplement Siemen Dijkstra (Den Helder 1968) Siemen Dijkstra (1968) is autoriteit op het gebied van kleurenhoutsneden. Hij maakt gebruik van de reductiemethode (à bois perdu) waarbij de afbeelding in een houtplaat wordt uitgesneden. Voor ieder drukgang wordt vervolgens steeds meer uit dezelfde houtplaat gesneden. Passend bij zijn perfectionisme gebruikt hij acht tot wel vijftien drukgangen, die hij telkens een andere kleur geeft, en waarmee hij zijn ongeëvenaarde dieptewerking weet te bereiken. opleiding: Academie Minerva te Groningen (grafiek en eerstegraads leraar tekenen). Siemen Dijkstra (Den Helder, 1968) vit et travaille dans le village de Dwingeloo, dans la Drenthe aux Pays-Bas, où il réalise de spectaculaires gravures sur bois en couleurs. Le procédé de gravure à bois perdu qu’il utilise implique que chaque aplat de couleur est taillé individuellement dans une matrice de bois unique, et imprimé successivement sur le papier. Avec ses grands tirages qui se composent parfois de 10 à 18 couches de couleurs, l’artiste évoque, depuis son atelier, un monde extérieur éloquent. Kleurenhoutsnede Siemen Dijkstra Dode mol
kunstenaar: Siemen Dijkstra (1968) titel: Dode mol opusnummer: n.v.t gesigneerd: ja, linksonder datering: 2005 techniek: kleurenhoutsnede (X1) oplage: 10/45 afmeting afbeelding: h 10 cm x b 19 cm ingelijst: ja, linksonder afmeting lijst: h cm x b cm prijs: € 200,-, incl. lijst Toelichting De originele foto is uiteraard op aanvraag verkrijgbaar. home Supplement, beeld- & boekwerken
antiquariaat / boekhandel Van Randwijckweg 2 6573 EJ Beek Ubbergen T 024 - 7950477 T 06 19313976 email: supplement |
![]() home
De aanwinsten van deze en voorafgaande weken. De vernieuwde catalogus En rechtstreeks van de uitgever Speciale aanbiedingen categorie boeken:
![]()
home Uitleg m.b.t. gebruikte afkortingen rondom druktechniek voor exlibris op basis van FISEA-richtlijn Intaglio Original C = intaglio printing (blank; embossing) C1 = steel engraving C2 = burin (graver or gouge) engraving, notably on copper C3 = etching, including direct (brush) etching C4 = dry point, including crayon manner and stipple engraving C5 = aquatint C6 = soft-ground or sugar etching C7 = mezzotint C8 = intaglio engraving on linoleum, plastic or other materials Reproductive P3 = photogravure, photogalvanography P4 = commercial photogravure, rotogravure P10 = etched steel printing (die-printing) Relief Original X = relief printing (blank) X1 = woodcut X2 = wood engraving X3 = linocut X4 = relief-printed engraved or etched metal plates, notably metal cut X5 = relief-printed metal plates created for intaglio printing X6 = relief-printed engraving of other materials X7 = (Chinese) stone stamp Reproductive T = typography, letterpress T1 = linotype, indirect letterpress T2 = photoxylography, facsimile wood engraving T3 = commercial rubber stamp P1 = line block (cliché) with or without photography P2 = half-tone, photo zincography Flatbed, stencil and electronic Original L1 = autolithography L2 = autography (transfer lithography) L3 = zincography L4 = algraphy P8 = original photograph, hologram S = stencil, ‘pochoir’ S1 = original serigraphy (screenprinting) S2 = mimeography (dye stencil) S3 = Katazome (oiled-paper stencil) S4 = Kappa (Katazome made with persimmon juice) CGD = computer generated design Reproductive P = photographic reproduction P5 = collotype P6 = photolithography, process transfer lithography P7 = offset P9 = serigraphic reproduction (photosilkscreen) CRD = computer reproduced design Y = photocopy Other abbreviations U = technique not listed above, including Chinese rubbing and collography /mon = monotype /col. = hand coloured Number preceding the technique = number of plates used /number after the technique = number of colours used |